Wat een slimme zet van Opel!
Als je een auto gaat kopen, verwachten velen dat ze geholpen zullen worden door een man. En die gedachte is helemaal niet zo gek, slechts vier procent van de verkopers in de autobranche is vrouw. Opel wilde dit graag anders zien en besloot samen met Randstad op een manier mensen te werven en dat zorgt voor veel verbazing.
Dit zagen de sollicitanten niet aankomen.
Jade
Opel had nieuw verkooptalent nodig, maar wilde dit keer ook vrouwen werven. Op de normale vacatures reageren overwegend mannen en daarom veranderden ze het logo. Lifestylebedrijf Jade was geboren. Hierop reageerden wel vrouwen. 75 procent van de reacties waren afkomstig van vrouwen!
Onthulling
Randstad nodigde geschikte kandidaten uit en onthulde hun loktechniek. De vrouwen zijn verbaasd en dat levert leuke beelden op. Bekijk hier het filmpje dat Opel maakt over de sollicitatieprocedure. Wij zijn enthousiast!
Lees ook: Waar of niet waar: Vrouwen verkiezen hun huisdier over hun partner
Dit bericht bewaren? Pin 'm op Pinterest!
Bron: Opel Nederland | Beeld: videostill Opel