Een duur kiekje op Instagram
Nikkie Plessen is zakenvrouw, presentatrice, actrice én heeft haar eigen mode-imperium NIKKIE. Genoeg redenen dus om haar te volgen op Instagram. Natuurlijk post ze daar haar eigen collectie, maar er komen af en toe ook gesponsorde berichten voorbij. Hierbij promoot Nikkie tegen betaling een product of dienst van een bedrijf op haar account. In het programma Dragon Den deelt de zakenvrouw hoeveel ze verdient met één gesponsorde Instagram post. En dat is meer dan je waarschijnlijk had verwacht!
Goed verdienen
Nikkie zit sinds april 2020 in het programma Dragon Den als investeerder. Dit programma lijkt veel op de Amerikaanse Shark tank en koppelt investeerders aan startende ondernemers. In de uitzending van afgelopen donderdagavond waren Florian en Stefan te zien, die met hun koffiecups de wereld willen veranderen. Nikkie was erg geïnteresseerd in de twee jongens en bood €150.000 voor 30 procent van hun bedrijf. Daarnaast kregen de jongens haar online team ter beschikking, om het bedrijf in de lucht te krijgen én het bereik van Nikkie zelf op Instagram. Om haar aanbod aantrekkelijk te maken, zegt ze daarna: “Een Instagram-bericht van mij kost €30.000”. Op dit moment telt het account van Nikkie 508.000 volgers, zo’n bericht wordt dus door een groot publiek gezien.
Win-win
Helaas is het haar niet gelukt de koffiecups te bemachtigen. Hoe goed Nikkie het bedrijf ook bij haar vond passen, daar dachten de twee jongens toch anders over. Uiteindelijk kozen de startende ondernemers voor zakenman Pieter Schoen, die €300.000 voor 30 procent van het bedrijf bood. Iets wat Nikkie enorm zonde vond. Gelukkig hebben de jongens ook aan Nikkie en haar volgers gedacht. “We komen wel langs met €30.000 voor een Instagram-post”, reageren de jongens. Voor Nikkie is het dus gelukkig eind goed, al goed!
Lees ook: Ruud de Wild laat van zich horen na ingrijpende operatie
Bron: RTL Boulevard | Beeld: Brunopress