Linda de Mol spreekt over concurrentie
Linda de Mol is nog steeds marktleider als het gaat om BN-ertijdschriften, maar gedurende de jaren heeft ze er wel flink wat concurrentie bijgekregen. Zo ook van conculega Chantal Janzen, die recentelijk tijdschrift &C startte. In het programma Vijf Jaar Later van Beau van Erven Dorens praatte ze hier openhartig over.
Bij de lancering van &C werd toentertijd veel gespeculeerd over wat Linda ervan zou vinden, aangezien de twee magazines veel overeenkomsten zouden hebben.
Van een naam een merk maken
“Ik dacht natuurlijk niet: ik hang de vlag uit. Maar als je een goedlopende pizzeria hebt en er aan de andere kant van de straat een pand te koop staat, dan kun je moeilijk zeggen: ik wil niet dat jij daar een pizzeria begint”, vertelt Linda aan Beau. Toch vindt de presentatrice dat alles prima naast elkaar kan bestaan, aangezien de bladen inhoudelijk verschillend van elkaar zijn. “Ik denk dat zij ingezien hebben dat je van je naam een merk kunt maken. Dat is wat zij ook doen.”
Hoge kijkcijfers
De uitzending van Vijf jaar Later werd erg goed bekeken, ruim 1,4 miljoen mensen stemden af op het interview met Linda de Mol. Alleen De slimste mens, The voice of Holland en het journaal scoorden een hogere positie met respectievelijk bijna 1,5 miljoen, ruim 2 miljoen en 2,3 miljoen kijkers.
Lees ook: Maakt geld nou echt gelukkig? Als je het hieraan besteedt wel!
Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m op Pinterest!
Bron: Grazia | Beeld videostill Vijf Jaar Later RTL XL