Kippenvel: de nieuwe reclame van Interpolis komt keihard binnen

Van de nieuwe reclame van Interpolis word je even stil

De nieuwe reclame van verzekeraar Interpolis begint grappig en luchtig, maar al snel slaat de stemming om tot een serieuze waarschuwing. De verzekeraar wil met het spotje meer bewustzijn creëren voor het gebruik van mobiele telefonie achter het stuur. En dat lukt. Aan het einde van de ruim drie minuten durende reclame, ben je stil van het verhaal dat je zojuist hebt aanschouwen.

Uit de gegevens van Interpolis blijkt dat 89 procent van de automobilisten het niet kan laten om zo af en toe hun smartphone te gebruiken achter het stuur. Maar autorijden en WhatsAppen, Instagrammen of Facebooken gaan niet samen. De video van Interpolis toont hoe heftig de gevolgen zijn.

De reclame

De video van de verzekeraar komt keihard binnen. Het begint luchtig met mensen die toegeven heel af en toe op hun telefoon te kijken tijdens het autorijden. Vervolgens is het aan hen om een speciaal parcours af te leggen met hun telefoon in de hand terwijl ze zestig kilometer per uur rijden. En dat is best pittig. Velen lukt het niet om de kartonnen borden en dozen langs de zijkant van de gefabriceerde weg te ontwijken. Na de test hebben ze een rot evaluatiegesprekje en hierna worden de testpersonen voorgesteld aan Coen. Ook Coen kon het destijds niet laten om even zijn telefoon erbij te pakken. En dat had desastreuze gevolgen…

De boodschap van Interpolis: ‘Dit kan jou ook gebeuren…’.

Bekijk hieronder de hartverscheurende clip.

Fan van dit bericht? Pin 'm op Pinterest

Bron: LindaNieuws |  Beeld: YouTube Interpolis