‘Ik kreeg een hoodie ‘gratis’, maar mijn vriendin wilde dat ik ging betalen’

hoodie

De caissière was het item vergeten te scannen

Paul* en zijn vriendin gingen samen winkelen en kochten wat kleding bij H&M. Toen Paul later naar de bon keek, bleek hij de hoodie niet te hebben betaald. Hij zag het als een gelukje, maar zijn vriendin vond dat niet kloppen. Op het platform Reddit doet Paul zijn verhaal over de situatie die daarna ontstond.

Winkelen

“Ik ben gisteren naar het winkelcentrum geweest met mijn vriendin en we zijn naar H&M gegaan,” begint Paul zijn verhaal. “Ik kocht een spijkerbroek en een witte hoodie. Bij de kassa maakte ik een praatje met de caissière, een oudere vrouw. Toen ze vroeg of ik een e-mail had, gebruikte ik de e-mail van mijn moeder, omdat zij vaak bij H&M winkelt.” De caissière voerde het e-mailadres in, registreerde de artikelen en noemde het totaalbedrag voor zijn aankopen. “Het kostte iets meer dan €32. Ik dacht dat ze een verjaardagskorting of iets dergelijks had toegepast zonder het te vragen – mijn moeder is binnenkort jarig. Of misschien was er een uitverkoop waarvan ik niet op de hoogte was, en daar dacht ik verder niet over na,” legt Paul uit.

Kassabon

Paul en zijn vriendin shopten nietsvermoedend verder en besloten daarna een hapje te gaan eten. “Nadat ik gegeten had, bekeek ik de kassabon. De caissière had de hoodie niet gescand. Ik was blij, omdat ik hem eigenlijk ‘gratis’ had gekregen.” Maar Pauls vriendin keek er anders tegenaan. Ze wilde de fout van de caissière melden bij de winkel. “Ik vond dat onnodig. Het was niet mijn schuld en als we terug zouden gaan, moest ik waarschijnlijk alsnog betalen. Ze zei dat ze het zou betalen als ze het me in rekening zouden brengen, maar ik zei nee. Het was toch geen groot probleem?”

Betalen

Paul liep na het eten alvast terug naar de auto, terwijl zijn vriendin nog even in het winkelcentrum bleef. Toen ze terugkwam, bleek dat ze toch naar de winkel was gegaan. “Ze vertelde een andere caissière dat degene die mij had geholpen de hoodie niet had gescand.” Dit maakte Paul ontzettend kwaad, omdat hij vond dat het niet haar plicht was. Zij had de hoodie immers niet ‘gekocht’ en de caissière had een fout gemaakt. “Ik moest helemaal terug naar de winkel om het af te handelen, en ik was erg boos. Mijn vriendin betaalde uiteindelijk zelf voor de hoodie, hoewel ik dat helemaal niet wilde. Daarna heb ik haar terugbetaald.”

Wat vind jij, had Pauls vriendin het moeten laten rusten, of had ze gelijk?

*Paul is niet de echte naam van de man. Op het platform Reddit doet hij zijn verhaal onder de naam Heavy_Concentrate_23.

Lees ook: ‘Mijn buurvrouw klaagt dat ik mij niet voor het raam mag omkleden’

Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest! 

Bron: Reddit | Beeld: Pexels / Karolina Kaboompics