Het beautymerk legt de lat zo wel heel erg hoog voor andere reclames
Cosmeticamerk Estée Lauder zoekt het hogerop voor haar nieuwste reclamecampagne. Samen met NASA zal zij namelijk ’s werelds eerste beautyspotje in de ruimte maken. In de woorden van Neil Armstrong: “Een kleine stap voor de mens, een grote stap voor de beautywereld.” Of zoiets dan…
Nieuwste reclame
Met zoveel beautyproducten en -reclames, moet je de lat hoog leggen. Dat zal Estée Lauder ook gedacht hebben. En wat is nou hoger dan de ruimte? Dus sloot de cosmeticagigant een deal met NASA om de beelden voor haar nieuwste reclamecampagne te schieten. Niet in een studio met wat glow in the dark sterretjes. Nee, daadwerkelijk in de ruimte. Het International Space Station (ISS) zal worden omgetoverd tot een studio voor een 4,5 uur durende fotoshoot voor het ‘Advanced Night Repair’-serum.
Out of this world
De astronauten van NASA zullen de flesjes fotograferen en filmen terwijl ze voor het raam zweven dat uitkijkt op de ruimte en de aarde. Deze beelden worden gebruikt voor een grote campagne op sociale media, met de boodschap: “Ons serum is écht out of this world.” De fotoshoot zal zo’n 4,5 uur gaan duren. Naar verluidt betaalt Estée Lauder een luttele 128.000 dollar (110.000 euro) aan NASA voor de campagne. De flesjes serum vertrekken vandaag, 29 september, richting de ruimte. Het zal ongeveer vier dagen duren voordat ze aankomen op het ISS.
Samenwerking
De samenwerking met het beautymerk komt goed uit voor NASA. Het Amerikaanse ruimtevaart agentschap heeft de ambitie om vijf procent van hun activiteiten aan commerciële en marketing gerelateerde ondernemingen te spenderen. Dit komt neer op zo’n negentig uur per astronaut per jaar. Met deze inkomsten wil NASA toekomstige ruimteverkennende missies financieren.
Goed doel
In het voorjaar keren de flesjes weer terug op aarde. Estée Lauder zal dan een van de flesjes gaan veilen voor het goede doel.
Lees ook: Wat? ‘Dolphin skin’ is blijkbaar de nieuwste beautytrend
Bron: Business Insider | Beeld: Unsplash