Hebben!
De schappen zijn sinds begin september alweer gevuld met chocoladeletters en snoepwinkel Jamin weet ons jaar na jaar te verbazen met haar opmerkelijke variaties. Ook nu overtreft de snoepwinkel alle verwachtingen met een letter die de harten van elke cocktailliefhebber sneller doet kloppen: de espresso martini chocoladeletter.
Esma-letter
Op het Instagram-account van Jamin werd recent aangekondigd dat de espresso martini chocoladeletter verkrijgbaar is. De espresso martini, die oorspronkelijk uit de jaren 80 komt, maakt de laatste jaren een ware comeback. Liefhebbers van de cocktail noemen de creatie ook wel ‘esma’. De bekende snoepwinkelketen besloot op deze trend te anticiperen en kwam met de esma-chocoladeletter. Deze letter, samengesteld uit pure- en melkchocolade, bevat niet alleen de smaak van espresso, maar ook een vleugje martini. Een perfect kleinigheidje voor een vriendin, moeder of nicht!
Dit bericht op Instagram bekijken
Food trends
We worden tegenwoordig overspoeld door voedseltrends, met name als je actief bent op sociale media. Zo verovert de crompouce momenteel heel Nederland. Voor de mensen die dit toch hebben gemist – wat wij ons bijna niet voor kunnen stellen – leggen we nog even uit wat een crompouce precies is: de crompouce is een combinatie van een croissant en een tompouce.
Hoewel velen dachten dat Bakker van Maanen het meesterbrein achter de crompouce was, is bakker Ulrika Menig van Bammetje Bakery sinds 2020 de eigenaar van de merknaam ‘Crompouce’. Andere bakkers mogen het product daarom niet meer verkopen zonder licentie. De Utrechtse bakker wil voorkomen dat het product en de merknaam zonder haar toestemming worden gebruikt. Daarom moesten ook supermarkten zoals Jumbo en Albert Heijn de naam veranderen.