Het nieuwe modeconcept is overgewaaid vanuit Zweden
Alle koopjesjagers kunnen hun hart ophalen, want H&M lanceert binnenkort een nieuw concept in Nederland. Het grote winkelketen opent het outletmerk Afound. Dit concept heeft na Zweden in Nederland de primeur. Volgens H&M staat het nieuwe concept volledig in het teken van tweedehands items. Wij zijn benieuwd!
“Bij ons draait het om geweldige mode een tweede kans geven”, aldus H&M.
Afound
De naam van het nieuwe concept geeft nog niet direct aan wat er precies te halen valt. Hierom licht de modegigant het een en ander toe. Waar de standaard H&M-winkels nieuwe kleding verkopen, staat Afound namelijk in het teken van tweedehands items. “Bij ons draait het om geweldige mode een tweede kans geven. Dit doen we door aandacht en zorg te besteden aan bestaande modestijlen. Afound is een outlet die je nog nooit eerder hebt gezien!”, aldus H&M.
Koopjes
Dat wordt dus lekker koopjes jagen! De modeketen claimt namelijk dat ze altijd 25 tot 70 procent kortingen bieden op meer dan honderden verschillende merken. Dit geldt voor zowel mode- en lifestylemerken. De modeketen wil voornamelijk goede deals bieden op artikelen die al gemaakt zijn. Dit kan bijvoorbeeld van een oudere collectie zijn, waar destijds te veel items voor geproduceerd zijn. Dit bedoelt het modeketen dan ook met ’tweedehands’.
Nederland
Na Zweden is Nederland het tweede land waar het concept gelanceerd wordt. Volgens directeur Joanna Hummel is Nederland een goede markt om te betreden. Maar waarom? Is het omdat we voornamelijk bekend staan als ‘gierige Hollanders’, of heeft dit een andere reden? Joanna licht de keuze toe: “Nederlandse klanten zijn geslepen en wij zijn ervan overtuigd dat ze ons concept van aanbieden op goede deals op artikelen verwelkomen.”
Lees ook: Dit is waar die kleine rode bultjes op je dijbenen door komen
Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!
Bron: RTL Boulevard | Beeld: Wkimedia Commons